מקרה בוחן: אפליקציה לצוותים מטפלים
אפליקציה לריכוז מידע אמין ומהיר
המונגש לצוותים מטפלים בעולם הרפואה,
על מנת להקל על הרופאים והאחיות
ולהביא למקצועיות מקסימלית שלהם.
בעזרת האפליקציה יוכלו אחיות,
רופאים,
פאראמדיקים
וצוותי רפואה נוספים לקבל מידע חסר,
במידה והם נצרכים לו בזמן אמת.
מה שעוזר לעליה במקצועיות של הצוותים,
וטיפול יעיל ומדויק יותר למטופלים.
נקודות כאב
פתרון
אפליקציה זו שואפת לתת מענה לנקודות הכאב. ליצור קשר בין אנשי הצוות השונים בדרגות ותק מגוונות, לתת אפשרות לצוותים הותיקים להעניק מהידע והנסיון שלהם, ולאפשר לצעירים ללמוד ממקורות איכותיים ואמינים גם בשפה העברית שנגישה להם,
ויותר חשוב, בעזרת ממשק זמין שנמצא קרוב כל הזמן.
פרסונה
מאיה היא אחות במחלקת ילדים בבית חולים מרכזי בצפון הארץ.
יש לה ותק של 7 שנים בעבודה.
היא בת 32, נשואה ואמא לשלושה ילדים, ומנהלת סדר יום משתנה סביב משמרות ב-80% משרה, בית וילדים.
היא מאוד מוערכת בעבודה, ונחשבת לבעלת ידע ברמה טובה מבחינה מקצועית. היא מאוד מסורה ונעימה למטופלים ולצוות.
תוך כדי העבודה מאיה מוצאת את עצמה פותחת מקורות מידע רפואיים או סיעודיים על מנת לתת מענה מיטבי, ועל אף העומס והאתגר במציאת התשובה היא לא מוותרת ומחפשת עד שהיא מגיעה למענה המתאים.
יובל הוא פראמדיק ותיק, בן 53, עם לא מעט ניסיון בתחומו, כבר כמעט 30 שנה במקצוע. הוא מאוד אוהב את העבודה שלו, את האדרנלין, את הקריאה בשעות לא שגרתיות ואת החופש והמחוייבות שבאים יחד עם הבחירה בתחום הזה.
יש לו הרבה מאוד ידע רפואי, במיקוד על רפואת חירום, והוא מקפיד להתעדכן במחקרים חדשים ובשינויים בטיפול הרפואי.
הרבה מהעבודה שלו כוללת תקשורת עם המטופלים, ולפעמים הוא מרגיש שהיה רוצה שתהיה אפשרות להסביר בשפה פשוטה על פרוצדורות רפואיות גם במצב סטרס של נסיעה באמבולנס.
לירז היא רופאת משפחה בכללית.
היא מאוד אוהבת את המקצוע שבחרה בו, למרות שנות הלימודים המאתגרות. בשנה האחרונה היא מרגישה שהיא סוף סוף קוצרת את הפירות של עבודתה הקשה. היא מקצועית מאוד, נותנת יחס אישי לכל מטופל, מכירה היטב את כל המטופלים שלה ולפעמים גם עובדת מעבר לשעות העבודה בשבילם.
היא מתוסכלת מהעובדה שחלק מהצוותים לא מקצועיים מספיק ומתקשים ללמוד ולהעמיק את הידע בלחץ הזמן שקיים, והייתה שמחה לשתף מהידע שלה וללמוד בעצמה מקולגות שונים בארץ.
תסכולים
העומס במחלקות בבתי החולים ובמרפאות מאוד גדול. יש מטופלים רבים ואין הרבה זמן לחפש מידע.
קשה מאוד למצוא מידע אמין בעברית, ופעמים רבות צריך לחפש באנגלית או בעזרת רופאים או אחיות אחרים.
יש תחושת בדידות כשמתמודדים עם אתגרים בלי תמיכה של אנשים נוספים שיכולים לעזור.
מוטיבציה
להעמיק את הידע ולהתמקצע, ולתת את הטיפול הטוב ביותר עבור המטופלים.
להיות חלק מקהילת רופאים ואחיות וירטואלית לצורך למידה ושיתוף.
להתקדם לתפקידים בכירים.
ניתוח תחרותי
כאמור, אין היום אפליקציות בעברית שנותנות את המענה שחיפשתי. יש אתרים או אפליקציות בעברית שנותנים מידע לכלל הציבור, ואתרים ואפליקציות באנגלית שמהם שאבתי השראה ליישומים שהכרחיים לשימוש יעיל ונוח, כמו: קשר לקהילה, סרטונים להדרכה + הדרכה כתובה, העלאת תכנים על ידי המשתמשים, וניהול שוטף של צוות מקצועי שנותן מענה במיידי.
תוצאות הסקר
ארכיטקטורת מידע
ועכשיו נראה את זה בעיצוב...
onboarding
המסכים הראשונים והמקדימים לאפליקציה מיועדים להכין את המשתמשים לקראת מה הם נכנסים, ליצור תיאום ציפיות, ולהקל עליהם את השימוש לאחר הכניסה.
חיפוש מידע באופן חופשי
דוגמה לחיפוש מידע להוראות הכנסת קטטר לנשים. אפשרות ראשונה- חיפוש חופשי ע"י כתיבה בקטגורית "חפש".
חיפוש מידע לפי קטגוריות
לאותו עמוד ניתן להגיע על ידי לחיצה על כפתור "טכניקות ומיומנויות טיפול" בעמוד הבית, ומשם להתקדם לקטגוריה המתאימה.
הכנסת תוכן לאתר
כאשר רוצים להכניס תוכן לאתר, ניתן להיכנס דרך התפריט, ולבחור נושא שעליו נכתב התוכן.
התוכן ייבדק על ידי הצוות של האפליקציה שמורכב מאנשי מקצוע בתחום, בעלי ידע אקדמי שיאשרו את המידע לפני הפרסום שלו.
הקהילה
מתוך הבנה שהקהילה היא ערך חשוב בפני עצמו, ניתן להגיע אליה בקלות על ידי לחיצה על אייקון מצד ימין למטה של הקבוצה.
בקהילה אפשר ליצור קשרים בין הקולגות, להכיר אנשים צוות (בכל יום מכירים איש צוות חדש), להירשם להשתלמויות מוכרות לסיעוד ולרפואה ובעיקר להרגיש חלק ממשהו גדול יותר שתומך ועוזר בזמן אמת.
בתוך הקהילה אפשר להתייעץ בזמן אמת עם הצוות המקצועי של האפליקציה, שמורכב מרופאים ואחיות.